Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden

xArtboard 1

Algemeen

Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Beauty Barn en een klant waarop Beauty Barn deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

 

Afspraken

  • Bij het aanmaken van een nieuwe behandeling is de klant verplicht om de bijwerking binnen de 6-8 weken zelf in te plannen. Wij zijn niet verantwoordelijk voor afspraken die niet meer gepland kunnen worden wegens volboeking. 
  • De bijwerking binnen de 6-8 weken is alleen bedoeld voor klanten die maximaal 8 weken geleden een nieuwe behandeling hebben laten uitvoeren. Deze is niet meer bij de prijs inbegrepen vanaf 8 weken. Wij hebben het recht om deze afspraak te annuleren indien de boeking niet juist is ingepland.
  • De klant dient verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, en in ieder geval uiterlijk 3 werkdagen voorafgaande aan de afspraak UITSLUITEND schriftelijk via Whatsapp (+31624300730) aan Beauty Barn te melden. Afmeldingen via de mail zijn NIET geldig. De aanbetaling wordt in geen enkel geval terubetaald. De aanbetaling kunt u wel binnen 6 maanden gebruiken voor een nieuwe afspraak. Na dit termijn vervalt deze regeling en bent u uw aanbetaling kwijt.
  • Indien de klant niet of niet tijdig op de afspraak aanwezig is, is Beauty Barn gerechtigd om 100% van de geboekte behandeling aan de klant te berekenen. Indien de klant meer dan tien minuten later dan de afgesproken tijd in de praktijk komt, is Beauty Barn gerechtigd de behandeling te weigeren en het gehele afgesproken bedrag in rekening te brengen. De klant is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het nakomen van de gemaakte afspraak.
  • Beauty Barn moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 48 uur voorafgaande aan de afspraak aan de klant melden.
  • Beide partijen hoeven zich niet aan deze verplichtingen te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.


Betaling

Beauty Barn vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar op de website. De gemelde prijzen zijn inclusief btw, tenzij anders vermeldt. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. De klant dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of per pin te voldoen.

Het voorschotbedrag bedraagt €100,- voor alle PMU behandelingen (niet geldig voor bijwerkingen)


Het voorschot bedrag word onder geen enkele voorwaarden terugbetaald.

Indien de klant de voorschotbetaling niet in orde maakt binnen de 2 werkdagen na het maken van een afspraak, wordt de afspraak geannuleerd.


De aanbetaling dient te worden gestort op de rekening ten name van Beauty Barn By Nikky NL18ABNA0819303267. Bij een gemiste afspraak wordt het gehele bedrag in rekening gebracht. Er zal een factuur verzonden worden die uiterlijk binnen 14 dagen betaald dient te zijn. Wanneer de betalingstermijn overschreden wordt volgen twee herinneringen. Als de factuur hierna nog niet betaald is, zal Beauty Barn de factuur uit handen geven aan een incassobureau. De daarbij behorende kosten zijn voor de klant.


Bij sommige behandelingen wordt géén voorschot gevraagd. Voor deze behandelingen gelden de volgende regels:

  • Bij annulering later dan 48 uur of geen opkomst, dient de klant vooraf €50,- te betalen bij de vervolgafspraak;
  • Zolang er geen betalingsbewijs is ontvangen, is het niet mogelijk om een nieuwe afspraak te boeken;
  • Er wordt hiervoor een factuur per mail verstuurd, waar de klant akkoord mee dient te gaan, indien de klant de afspraak vergeet te annuleren, is zij verplicht om deze betaling alsnog te voldoen;
  • Er wordt enkele dagen op voorhand een herinneringsbericht verstuurd, die de klant dient te bevestigen.

 

Indien de klant tijdig annuleert en de afspraak volgens de afgesproken tijd verzet, dient zij geen rekening te houden met bovenstaande regels.In het geval dat de klant al eerder permanente make up heeft laten zetten, is zij verplicht Beauty Barn hiervan op de hoogte te stellen (zoals aangegeven in het proces van het maken van de afspraak en in de bevestigingsmail). In sommige gevallen is het niet mogelijk om een behandeling uit te voeren met oude permanente make up. In het geval dat dit niet vooraf wordt aangegeven, wordt het volledige bedrag in rekening gebracht.


Cursussen

Indien de cursist de aanbetaling niet in orde brengt binnen drie werkdagen na aanmelding, wordt de afspraak geannuleerd. Bij het tijdig annuleren van een afspraak (maximaal 48 uur voor de behandeling) kan de aanbetaling binnen drie maanden gebruikt worden voor het maken van een nieuwe afspraak of behandeling.  Het wijzigen van een opleiding naar een latere datum kan maar éénmaal plaatsvinden en is na deze wijziging definitief.Dit wordt uiteindelijk van het totaalbedrag afgehouden. Indien de cursist wenst om geen nieuwe afspraak meer te maken en later als 48 uur annuleert, dan verliest de cursist zijn/haar aanbetaling. Dit geldt ook voor te laat annuleren en niet komen opdagen voor de afspraak. De cursist ontvangt enkele dagen op voorhand een herinneringsbericht. Gelieve deze te bevestigen zodat wij zeker zijn van de aanwezigheid van de cursist. In geen geval wordt er een terugbetaling gedaan, enkel in geval van zwangerschap of ernstige ziekte waardoor de training niet door kan gaan.

De factuur moet betaald worden binnen 7 kalenderdagen na de factuurdatum. Betaal je in termijnen krijg je per termijn een nieuwe factuur. Indien de klant niet tijdig betaalt, komt er een schadevergoeding bij van 10% op het totaal bedrag. Er worden geen nieuwe afspraken, opleidingen, bijwerkingen of leveringen gedaan aan klanten die nog openstaande schulden hebben van langer dan 7 dagen.


Persoonsgegevens & privacy

De klant voorziet Beauty Barn vóór de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan Beauty Barn aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. Beauty Barn neemt de persoonlijke gegevens van de klant op in de administratie. Beauty Barn behandelt de vertrouwelijke gegevens van de klant volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Beauty Barn zal gegevens van de klant niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de klant. Het e-mailadres van de klant wordt door Beauty Barn gebruikt om een digitale nieuwsbrief naar te versturen. Indien de klant deze niet wilt ontvangen, kan de klant dit vooraf aangeven of zich afmelden voor de nieuwsbrief.

 

Geheimhouding

Beauty Barn is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de klant heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de klant is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, Beauty Barn verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

 

Aansprakelijkheid

Beauty Barn is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, welke is ontstaan doordat Beauty Barn is uitgegaan van de door de klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. Beauty Barn is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de klant heeft meegenomen naar de salon.

 

Beschadiging en diefstal

Beauty Barn heeft het recht een schadevergoeding te eisen van de klant, indien de klant meubilair, apparatuur, producten of ander eigendom beschadigt. Beauty Barn meldt diefstal te allen tijde bij de politie.

 

Klachten

Indien de klant een klacht heeft over de behandeling of een product, dient deze zo spoedig mogelijk, doch binnen twee werkdagen na ontdekking gemeld te worden aan Beauty Barn. Beauty Barn zal bij ontvangst van de melding een bevestiging sturen. Beauty Barn zal de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven. Indien een klacht gegrond is, zal Beauty Barn de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de klant aantoonbaar zinloos is geworden. Indien Beauty Barn en klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.

Share by: